5de en 6de lj skiën

Geschreven door Ingeborg Somers

Vandaag gingen we met het vijfde en zesde leerjaar skiën in Aspen.  De leerlingen kregen les in niveaugroepjes en voor sommigen was het beste spannend om voor het eerst op de latten te staan!  Het meest gehoorde woord was ongetwijfeld "pizzahut", waarmee er bedoeld werd dat je een V-tje moet maken met de punten van je ski's om af te remmen.

Het groepje ervaren skiërs had veel geluk, we waren zo ongeveer alleen in de hele hal. Daardoor konden ze verschillende keren  van het hoogste niveau naar beneden skiën.   Een aantal kinderen deed dat heel erg vlot!

Voor de kinderen van het vijfde leerjaar is het nu wachten tot volgend schooljaar om nog eens met de klas te kunnen skiën. Die van het zesde leerjaar boffen, zij komen in Aspen nog een keertje oefenen voor de sneeuwklassen.

Klik hier om de foto's te zien

5de lj zeeklassen dag 5

Geschreven door Ingeborg Somers

Wat ging deze week snel voorbij!  Vannacht was er een flink onweer in Westende maar rond 8 uur werd het droog. Het was niet erg warm en er stond een flinke bries maar ook vandaag boften we met het weer!

Na het ontbijt werd er eerst gezongen voor jarige Mathias, daarna werden juf Els, meester Bart en meester Jan in de bloemekes gezet omdat ze er mee voor zorgden dat we super leuke én lekkere zeeklassen hadden! Een hele dikke merci voor al het lekkere eten juf Els en meester Bart en ook meester Jan heel erg bedankt voor alle leuke verhalen, weetjes en toffe momenten!

Na het ontbijt reden we richting Knokke om het Zwin te bezoeken. Eerst leerden we hoe ornithologen vogels herkennen en opzoeken in boeken en op determinatiekaarten. Daarna gingen we buiten met verrekijkers vogels spotten.  Onze gids vertelde over slikken en schorren, over de geschiedenis van het Zwin en toonde ons de plantjes die hier groeien.

Nadat we onze boterhammen opaten, kwamen we in het bezoekerscentrum nog veel meer te weten over vogels, hoe ze broeden, hoe ze vliegen en leven.

Moe maar voldaan stapten we op de bus naar Wommelgem.

DANKZIJ ALLE VIJFDEKLASSERS HADDEN WE EEN HEEL GESLAAGDE WEEK! DANK JULLIE WEL EN EEN DIKKE PLUIM!

Klik hier voor de foto's van vrijdag

We vonden nog een paar foto's van gisteren, die werden intussen toegevoegd aan het album van dag 4.

5de lj zeeklassen dag 4

Vandaag brengen Sterre en Zita verslag uit van onze activiteiten:

We zijn vandaag met de tram naar Nieuwpoort geweest. We hebben een stukje gewandeld en naar een boot gegaan er op gestapt en naar de overkant gevaren. Dan zijn we van daar naar het strand gegaan en dan naar huis gegaan. We hebben middageten gekregen. We zijn daarna naar het strand gegaan en hebben garnalen gevangen. We hebben onze koffers gepakt. We hebben een quiz gedaan.

Sterre

We zijn vandaag met de tram naar Nieuwpoort gegaan en hebben daar een stukje gewandeld ,en hebben daar: sluizen,….en het Albert 1 monument gezien. En dan zijn we naar heel grote koelkasten met vis gaan kijken. Dan zijn we naar huis beginnen stappen langs een haven met boten, daar hebben we een bootje genomen en zijn we naar de overkant gevaren. Daar zijn we langs het strand naar huis gestapt hebben we middageten gegeten. Na de middag hebben we op het strand garnalen gevangen en ze daarna gekookt. Ze waren een beetje te klein om op te eten maar dat vond ik niet erg.  Dan hebben we onze koffers gepakt, lekker gegeten en een quiz gespeeld.

Zita

Klik hier voor de foto's van vandaag

Hier zie je de foto's die de kinderen zelf maakten

5de lj zeeklassen dag 3

Vandaag hebben Joren en Seppe verslag uitgebracht:

Vandaag hebben we allemaal afval geraapt in de duinen. We zijn ook nog in allemaal groepjes verdeeld en hebben het ei van een haai aangeraakt en een rugschild van een zeekat. Alle kinderen hebben een blad gekregen waar we de naam van een schelp konden opzoeken en hebben plastic opgeraapt zodat de vissen er niet van dood gaan in de groepjes.

Joren

Vandaag hebben we op het strand wat geleerd  over: schelpen ,de plastic soep en over zeedieren. Luka en ik hebben in de duinen veel afval geraapt en in de duinen gespeeld. We hebben smoskes gegeten en gaan nog vissticks eten.

Seppe

Klik hier voor de foto's

5de lj zeeklassen dag 2

Geschreven door Ingeborg Somers

Saar schreef vandaag over onze dag:

Het is vandaag echt mooi weer. We zijn met de tram naar het station in Oostende gereden. Als eerste gingen we op de Amandine kijken. Het was leuk om te zien wat ze toen allemaal deden op zo’n boot. Daarna zijn we naar een aquarium gegaan . Na het aquarium te bezoeken zijn we een beetje voort gewandeld naar de vismarkt. De juffen hebben dan garnalen gekocht. Voor kinderen die garnalen lusten zal het zeker lekker zijn geweest. Dan zijn we naar een museum gegaan waar schilderijen hangen van James Ensor. Daar moesten we ook zo’n soort schilderijen maken. Het was leuk om daar meer over te weten komen! En dan het laatste dingetje van de dag ZWEMMEN!!!!!!!!!!!Alleen mocht Saar niet mee zwemmen en Matéo ook niet. Het was dus super leuk!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes vijfde leerjaar

Foto's dag 2 zeeklassen

5de lj zeeklassen dag 1

Geschreven door Ingeborg Somers

Na een vlotte rit kwamen we onder een stralend zonnetje aan in Raversyde.  Daar zagen we hoe de Duitsers in de bunkers van batterij Aachen leefden en kregen we een idee hoe de "Atlantikwall" eruit zag.

Nadat we onze boterhammetjes opaten op een zonnig terrasje, reden we naar vakantiehuis Duindal in Westende. Meester Bart en juf Els waren er al om ons te verwelkomen.  Nadat we ons installeerden in onze kamers, speelden we spelletjes in onze tuin en trokken richting duinen en zee.  't Is super leuk dat we zo dicht bij het strand en de zee logeren; het huis staat op vijf minuutjes stappen van de zee.  Het was zalig om te spelen op een rustig, soms zelfs bijna verlaten, strand.

Als avondeten kregen we superlekkere spaghetti voorgeschoteld.  De zeelucht had duidelijk een positief effect op onze eetlust.

Na een douche en een avondactiviteit, gingen alle kinderen om 21u moe maar voldaan naar bed.  En het was vrijwel meteen stil!  Iedereen lag snel te slapen om morgen weer helemaal fit aan een nieuwe en sportieve dag te beginnen!